×

ساخت ویلا در مشاء

ساخت ویلا در مشاء امروزه ساخت ویلا در منطقه خوش آب و هوای دشت مشاء بسیار گسترش یافته است. دشت مشاء یکی از مناطق بسیار زیبا و سرسبز در شهر دماوند می باشد. موقعیت جغرافیایی این شهر بین دو شهر آبعلی و امامزاده هاشم بوده و در نزدیکی جاده هراز واقع شده است. بعد مسافتی لازم برای رسیدن به این دشت سرسبز کوهستانی تا تهران حدود ۷۹ کیلومتر می باشد و برای تهرانی ها و مازندرانی های عزیز بهترین مکان برای ساخت و طراحی ویلا به حساب می آید.

طراحی ویلا

طراحی ویلا

دشت سرسبز مشاء علاوه بر دارا بودن درختان بلند و سرسبز دارای چشمه نیز می باشد که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. چشمه اعلا یکی از مهمترین چشمه های این شهر بوده که علاوه بر زیبایی دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. ساخت ویلا و طراحی آن در شهر مشاء به مانند ساخت و ساز ویلا در زمین های شمالی بوده و اصول و قواعد مخصوص به خود را دارا می باشد. همچنین به دلیل خوش آب و هوا بودن این شهر، قیمت و هزینه تمام شده، دارای طیف وسیعی می باشد. در ادامه قصد داریم تمامی مراحل طراحی ویلا در شهر مشاء را با توجه به تمام جزئیات آن بیان کنیم.

معمولاً مهندسان و ناظرین خبره برای ساخت ویلا ارزان، با توجه به آب و هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه طرح‌های مناسب ویلایی ارائه می‌کنند. اولین قدم در ساخت ویلا و یا هر سازه دیگری در نظر داشتن یک طرح مناسب و همچنین برنامه ریزی اصولی و دقیق به منظور شروع پروژه ساخت می‌باشد; که وظیفه انجام این قسمت بر عهده طراحان و مهندسین ناظر و معمار همچنین گروه‌هایی مانند استادکاران و تاسیسات و غیره می‌باشد.

نکته بسیار مهم و کلیدی که نقش بسیار زیادی در نتیجه نهایی ساخت ویلا دارد این است که برای ساخت ویلا از طرح مناسب استفاده شود. طراحی و ساخت ویلا نیز مانند ساخت هر ساختمان دیگری نیاز به یک نقشه اولیه دارد. همچنین باید یک سری مراحل ساخت و ساز به صورت تمام و کمال صورت پذیرد و در نهایت پروژه اجرای ویلا به اتمام برسد.

مراحل ساخت ویلا در مشاء

اولین قدم در طراحی ویلا لوکس و زیبا در هر مکانی، توجه به پلان یا نقشه می باشد. نقشه روح و بدنه اصلی ویلا به حساب می آید. در تهیه نقشه باید تمامی جوانب را در نظر بگیرد. نقشه باید بسیار کامل و جامع باشد و تمامی فضاهای در دسترس رو پوشش داده و هیچ یک از مساحت آن تلف و یا هدر نرود. از مهمترین این عوامل می توان به: قرارگیری تهویه، مکان های دارای نورگیر مناسب، اتاق خواب، محل قرارگیری تاسیسات و… اشاره کرد. همچنین توجه به مکان هایی که از نظر آب و هوایی با یکدیگر تفاوت دارند در طراحی دیوار و سقف ویلا از اهمیت زیادی برخوردارند. وجود اشکال های هندسی مختلف و حتی به هم ریخته از نظر شکل منظم در جز هنرهای معماری به حساب می آید که به زیباتر شدن ویلا کمک خواهد کرد.

ویلا فلت

ویلا فلت

هدف از ساخت ویلا در مشاء

وجود آب و هوای بسیار معتدل و مطلوب به خصوص در فصل های بهار و تابستان در دشت های مشاء، باعث پدید آمدن درختان سرسبز و گل های رنگارنگ در این دشت شده و بسیاری از افراد را برای صرف اوقات فراغت به این شهر کشانده است. همین عامل باعث شده است که توجه سرمایه داران به این شهر کوچک بیشتر شده و شروع به ساخت و ساز ویلا در ابعاد بزرگ بکند. اولین قدم برای ساخت ویلا در شهر مشاء توجه به هدف استفاده از آن می باشد. هدف اول مربوط به افرادی است که نیاز دارند از هیاهو و شلوغی شهر فرار کرده و به محیطی آرام و سرسبز پناه ببرند که می تواند بر اساس ذوق و سلیقه شخصی آن ها ساخته شود. هدف دوم در برای اشخاصی است که سعی دارند از ساخت ویلا کسب درآمد داشته باشند. مثلا ایجاد محیطی زیبا برای لوکیشن عکاسی، مراسم عروسی، جشن تولد و… جز این اهداف به حساب می آید. هدف سوم برای کسانی است که قصد دارند ویلای خود را به اشخاصی خاص اجاره دهند. پس هدف مهمترین بخش در طراحی ویلا به حساب می آید.

طراحی ویلا در مشاء

شناخت یک سایت مناسب جهت طراحی و ساخت ویلا بسیار اهمیت دارد. زیرا ما قصد داریم پول خود را صرف چیزهایی کنیم که هم دارای طول عمر بالا باشد و هم زیبایی را که دنبالش هستیم را برآورده سازد. از این رو شرکت طراحی معماری اویم شاهانه با تجربه زیاد در زمینه با بالاترین کیفیت و استفاده از متریال های خارجی و استاندارد، زیباترین و لوکس ترین ویلاها را برای شما طراحی و ایجاد می کند.

ساخت ویلا

ساخت ویلا

هزینه ساخت ویلا در مشاء

توجه با این گام می تواند هزینه نهایی شما در ویلا و ساخت آن را کاهش دهد. سپردن صفر تا صد کار به یک شرکت می تواند هم هزینه های تمام شده را برای شما تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهد و هم زمان ساخت را به کمترین حالت ممکن برساند. زیرا تجربه کاری توسط شرکت در انجام صفر تا صد کار بسیار بالا بوده و تمامی قسمت های مختلف ویلا به بهترین شکل ممکن در خواهد آمد.

یافتن متخصص، مشاور و طراح

سعی کنید شرکت هایی را برای ساخت ویلا در مشاء انتخاب کنید که کار مشاوره و طراحی را همزمان به شما ارائه دهد. زیرا برخی از شرکت ها برای انجام این کار پول های جداگانه ای را از شما اخذ خواهند کرد و هزینه تمام شده برای طراحی ویلا بالا خواهد رفت. شرکت اویم شاهانه دارای مشاور، متخصص و طراحان بسیار کارآمدی می باشد که همگی در خدمت شما خواهند بود.

طراحی نمای داخلی و خارجی ویلا

محوطه بیرونی ویلا در شهر مشاء می تواند به صورت سبک های کلاسیک، سنتی، مدرن، چوبی و… باشد. ساخت انواع راه پله ها به صورت مورب و یا دو طرفه، ایجاد ستون های سنگی بسیار بلند با طراحی های متنوع و قدیمی، ایجاد سنگ فرش های بسیار زیبا در حیاط ویلا، قرار دادن گلدان های زیبا و رنگارنگ در حیاط، ساخت انواع آبنما و استخر در حیاط، کاشت انواع درختان میوه در سراسر محوطه ویلا، ایجاد آبشار و… جز طراحی های خارجی در ساخت ویلا به حساب می آید. طراحی نمای داخلی ویلا نیز می تواند به سبک های مختلفی ساخته شود. استفاده از چوب های جنگلی در ساخت انواع درب، بکارگیری انواع دکوراسیون داخلی سنتی و یا مدرن، استفاده از میز در طرح های متنوع و… نیز جز نماهای داخلی در ساخت ویلا در مشاء می باشد.

ساخت ویلا در مشاء

ساخت ویلا در مشاء

 هزینه طراحی ویلا

تمامی افراد با هر بودجه ای که دارند می توانند صاحب یک ویلا در دشت های سرسبز و بکر مشاء شوند. کاهش برخی از امکانات موجود در ویلا می تواند باعث کاهش در هزینه کلی شود. اما تمامی استانداردهای لازم برای ساخت یک ویلای مناسب با طول عمر بالا همچنان وجود خواهد داشت. در واقع استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت با توجه به نوع خاک زمین همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و برخی از امکانات اضافی برای شکیل شدن ویلا با توجه بودجه شما کاسته خواهد شد. پس طیف وسیعی در هزینه طراحی ویلا در مشاء وجود دارد که با توجه نیازهای شما اضافه و یا کاسته خواهد شد.

یک پاسخ به “ساخت ویلا در مشاء و طراحی ویلا در مشاء”

  1. رضا امیری گفت:

    از ما بپرسید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *