انتخاب فونت معماری مناسب برای پروژه معماری بعدی یا فعلی خود می تواند روندی به موقع و پرتنش باشد ، خصوصاً اگر قبلاً چند گزینه انتخابی نداشته باشید.
یک فونت خوب یا بد می تواند یک ارائه را ایجاد کند یا خراب کند و به میزان قابل توجهی در سطح جذابیت آن کمک کند. بنابراین در اینجا لیستی از فونت های مورد علاقه خود (و مواردی که به نظر ما بهترین آنها هستند) را ارائه می دهیم که امیدوارم به شما کمک کند کمی سریعتر تصمیم بگیرید و پیمایش بی پایان را در تمام سایت های فونت “رایگان” متوقف کنید!
اما اولاً …
فونت چیست؟
اصطلاح فونت از حروفچینی فلزی آمده و اندازه ، وزن و سبک خاصی از نوع حروف دارد. نوع متن متشکل از طیف وسیعی از این قلم ها است که همگی از طرح کلی (نوع متن) استفاده می کنند .
امروزه با وجود تایپوگرافی دیجیتالی که اکنون بسیار غالب است ، اصطلاح فونت معمولاً با / به یک نوع متن مرتبط است ، جایی که هر فایل قلم یک طرح متفاوت است.
به عنوان مثال نوع متن ” Futura ” ممکن است شامل فونت های ” Futura light” ، ” Futura italic” ، ” Futura bold” و ” Futura extended” باشد ، اما اصطلاح “font” ممکن است به تنهایی برای یکی از این موارد یا به قلم Futura به عنوان یک کل.
و همچنین تغییرات فوق (سبک ، مورب و پررنگ) ، فونت ها را می توان بر اساس نوع جعبه (بزرگ و کوچک) ، بر اساس منبع ، Sans – serif (بدون serif) ، Serif (با serif) ، Script (خطی) دسته بندی کرد. ) و Dingbat (زینتی) ، علاوه بر ویژگی های هویتی متعدد دیگر از همان سبک.
چرا فونت ها مهم هستند؟
از نظر معماری ، قلم ها یک وسیله ارتباطی گرافیکی اساسی برای ارائه با خواندن غیرکلامی تشکیل می دهند. این امر به ویژه هنگامی که یک پروژه به صورت عمومی ارائه می شود و در آن نمایش داده می شود ، یا برای مسابقات و انتقاداتی که کار ارائه شده بدون حضور نویسنده آن ارزیابی می شود ، بسیار مهم است.
… رفتن به قلم معماری
امیدوارم شما هرگز تجربه ارائه معماری نوشته شده در طنز کمیک را نداشته باشید! اما تقریباً می توانیم تضمین کنیم که در Helvetica چیزهای زیادی دیده اید (شاید حتی بدون اینکه بدانید).
این یکی از موارد واضح است که برای nerds فونت استفاده می شود ، اما هنگامی که شما برای فشار دادن زمان و یا تلاش برای یافتن سناریوی عالی تلاش می کنید ، Helvetica به ندرت شما را ناامید می کند.
برای کسانی که قبلاً به این قلم برخورد نکرده اند ، یک فیلم عالی در مورد تایپوگرافی ، طراحی گرافیک و فرهنگ بصری وجود دارد که به تکثیر Helvetica می پردازد.
این روش چگونگی تأثیر قلم بر زندگی روزمره ما را جستجو می کند و همه را به دیدن دومین هزاران کلمه نوشته شده در آن که هر روز می بینیم و تجربه می کنیم دعوت می کند.
فونت های معماری مورد علاقه ما
۹ قلم انتخاب شده در زیر ، قلم هایی است که بیشترین موفقیت را با آنها داشته ایم و احساس می کنیم تقریباً در هر موقعیت معماری قابل استفاده هستند.
تعدادی از آنها فونت های پولی هستند و بنابراین اگر عادت به پرداخت ندارید و نمی توانید نسخه ای رایگان را که در جایی پنهان شده است پیدا کنید ، Google تعداد زیادی فونت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.
در سال ۱۹۳۱ برای بدنه استاندارد آلمان DIN – Deutsches Institut für Normung (انستیتوی استاندارد آلمان) طراحی شده است – این فونت از تمام اصول باوهاوس استفاده می کند و در نتیجه به هیچ وجه قدمت ندارد.
این ویژگی ویژگی های قوی دارد که آن را برای استفاده معماری عالی می کند ، اولین مورد فشرده بودن آن است ، به این معنی که فونت وقتی به عنوان متن در پاراگراف ها استفاده می شود ، یک توده و فرم قوی ایجاد می کند. این امر باعث می شود که نوع در صفحه و صفحه نمایش به شکل بیشتری درآید.
فرانکلین گوتیک
این محصول توسط طراح آمریکایی موریس فولر بنتون (۱۸۷۲–۱۹۴۸) در سال ۱۹۰۲ تولید شده است ، اعتماد به نفس ، جسارت و بیانگری را بازتاب می دهد و صحبت می کند.
شخصیت Franklin Gothic نسبت به قلمهای دیگر sans serif بیشتر است و در هنگام همراهی با یک قلم ظریف و حساس ، بهترین شکل را دارد و یا عنوان یا زیر عنوان متن را تشکیل می دهد.
گاتهام
این حروف چاپی تمیز و مدرن sans serif در سال ۲۰۰۰ توسط هوفلر و فریر جونز منتشر شد و از حروف موجود در معماری شهر نیویورک الهام گرفته شده است و در ۱۳ سال گذشته به یکی از محبوب ترین فونت های طراحان تبدیل شده است.
آینده
این قلم توسط Paul Renner در دهه ۱۹۲۰ ایجاد شده است ، با طراحی مدرن کلاسیک مورد علاقه معماران است. شبیه به دین ۱۴۵۱ این از روش های باوهاوس الهام گرفته شده است و از خطوط مستقیم و منحنی هایی استفاده می کند که هنگام استفاده در گروه بندی بندهای کوتاه تعادل را ایجاد می کنند.
با این حال بهتر است از استفاده از این متن طولانی خودداری کنید ، زیرا ممکن است در برخی موارد قدرت بیش از حد ایجاد شده و باعث حواس پرتی بینایی شود.
بنابراین این فونت را برای عناوین ، زیرنویس ها و پاراگرافهای کوتاه روی تابلوها و نقشه های معماری خود برگزینید.
خنثی
کریستین شوارتز ، طراح گرافیک این افتخار را به افتخار معمار مدرنیست مشهور جهان ، ریچارد نوترا ، خلق کرد .
عکاس برجسته معماری ، جولیوس شولمن و دیون نوترا نیز در این روند شرکت کردند.
تبدیل آن به یک نوع حروف بسیار محبوب و پرمصرف در کارهای معماری و طراحی معماری و به عنوان رقیبی برای Futura.
کنسول ها
این قلم ها توسط Lucas deGroot طراحی شده اند ، زیبایی و تمییزهای تمیز آن را به گزینه ای مناسب برای متن های طولانی تبدیل می کند که خواننده را خسته نمی کند.
این به طور گسترده ای در کتاب ها و مجلات تخصصی معماری استفاده می شود ، و آن را برای متون توصیفی در تابلوهای ارائه و برای مسابقات مناسب می کند.
هلوتیکا
همانطور که در بالا توضیح داده شد ، این یک اقدام شخصی ماست و به دلیل ظاهر کمینه و صاف و مستقیم آن توسط معماران و بنگاه های اقتصادی در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد.
همراه با Colsolas این یکی از متون پرکاربرد است و در بین افراد حرفه ای مشهور است. در قرن بیستم ، توسط ماکس میدنگر و ادوارد هوفمن ساخته شده است ، به دلیل مجموعه ای از خطوط و چیدمان آن ، به دنبال یک طراحی خنثی و مختصر است.
IBM Plex فونت
توسط مایک Abink در IBM و با همکاری ریخته گری نوع هلندی Bold Monday ساخته شده است که به تعبیر خود “معادل تایپی یک شرکت ضبط به اصطلاح” indie “هستند. هدف این جبهه روح برند ، باورها و اصول طراحی IBM است.
این نوع متن سازمانی IBM در سراسر جهان است. Plex در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک پروژه منبع باز منتشر شد و شامل Sans ، Sans Condensed ، Mono و Serif است.
فونت سمت معماری
Lato در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد ، یک نوع متن رایگان و انسانی ادیست sans-serif است که توسط طراح قلم Łukasz Dziedzic طراحی شده است . نام “Lato” به معنای “تابستان” به لهستانی است.
تصور بر این است که از آگوست ۲۰۱۸ ، Lato در بیش از ۹.۶ میلیون وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد و با بیش از یک میلیارد بازدید در روز ، سومین فونت ارائه شده در Google Fonts است .
فونت برای نمونه کارهای معماری
از قلم های فوق می توان برای هر نوع ارائه معماری یا سندی استفاده کرد و مطمئناً نمونه کارهای معماری را نیز شامل می شود.
همانطور که لمس شد ، از ترکیب دو قلم با هم نترسید (این یک روند بسیار عادی است) ، یکی برای عناوین و دیگری برای متن اصلی متن شما.
همانند لایه بندی نقشه های مقیاس دار برای ایجاد یک نمایش منسجم ، فونت های لایه بندی همان اصل را بدست می آورند.