کنگو کوما
به گزارش طراحی سینما : کنگو کوما یکی از مشهورترین منتقدان ژاپنی در تمام دوران ها است. عمل خود را، کنگو کوما و همکاران ، دارای دفاتر در توکیو و پاریس. وی به دلیل توانایی ذاتی خود در ادغام معماری با طبیعت و مسئولیت اجتماعی شهرت جهانی دارد.
از زمان تاسیس کنگو کوما و همکارانش در سال ۱۹۹۰ ، وی پروژه هایی را در بیش از ۲۰ کشور در سراسر جهان به پایان رسانده است و در طول فعالیت حرفه ای خود ، بیش از ۳۰۰ پروژه انجام شده را جمع آوری کرده است.
درباره کنگو کوما
-
متولد: کنگو کوما ، ۸ اوت ۱۹۵۴ ، یوکوهاما ، ژاپن
-
ملیت: ژاپنی
-
شغل: معمار
-
تمرین: کنگو کوما و همکاران
-
وب سایت: www.kkaa.co.jp
خلاصه داستان
Kengo Kuma یک معمار ژاپنی است که به عنوان یکی از مهمترین معماران معاصر ژاپنی در زمان ما شناخته می شود. وی همچنین استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی معماری دانشگاه توکیو است. او روش خاص خود را دارد که به Kengo Kuma and Associated معروف است ، و همچنین با انتشار کتابهای خود به چندین زبان ، نویسنده ای پرکار است.
حقایقی درباره کنگو کوما
-
بزرگتر ، کنگو کوما معمار مشهور ژاپنی ، کنزو تانگه را پدرخوانده خود دانست.
-
او به خاطر عشق به چوب مشهور است ، که در بیشتر ساختمانهای خود از جمله ورزشگاه برای بازیهای المپیک ۲۰۲۰ که هنوز در دست ساخت است ، آن را گنجانده است.
-
وی اعتراف کرد که از برخی از ساختمانهای سبک تجربی خود مانند ساختمان M2 در توکیو خجالت می کشد .
-
او طرفدار سرسخت سنت های ژاپنی است.
-
او به طبیعت احترام زیادی قائل است و با طراحی های خود طبیعت را ذوب می کند تا آنها با هم هماهنگ شوند.
خانواده
کنگو کوما در یک خانواده ژاپنی متولد شد. پدرش همچنین یک معمار مستقر در ژاپن بود که عاشق معماری مدرن بود. کنزو تانگه که معمار ژاپنی نیز بود توسط کنگو کوما به عنوان پدرخوانده خود مورد توجه قرار گرفت.
اوایل زندگی
کنگو کوما در سال ۱۹۵۴ در یوکوهاما در استان کاناگاوا متولد شد. پدر کنزو کوما همچنین معماری بود که عاشق معماری مدرن بود و او را به ساختمانهای کیشو کوروکاوا ، کونیو مایکاوا و دیگران می برد.
تحصیلات
کنگو کوما برای تحصیلات اولیه خود در دبیرستان های متوسطه اول و ارشد ایکو گاکوین تحصیل کرد. سپس به دانشگاه توکیو پیوست و در سال ۱۹۷۹ فارغ التحصیل شد.
وی سپس برای ثبت نام در دانشگاه کلمبیا از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ به نیویورک نقل مکان کرد.
زندگی شخصی
اطلاعات کمی درباره زندگی شخصی کنگو کوما در دست است. با این حال ، او در مصاحبه ای فاش کرد که او علاقه زیادی به موسیقی دارد و دوستان موسیقیدانی مانند ریویچی ساکاموتو دارد که فلسفه مشابهی با آنها دارد.
آموزش اولیه و تأثیرات
علاقه کنگو کوما به معماری از ۱۰ سالگی آغاز شد که پدرش او را به دیدن سالن ورزشی ملی یویوگی توسط کنزو تانگه برد. Kengo Kuma پس از اتمام دوره لیسانس خود در Nihon Sekkei و Toda Corporation کار کرد.
حرفه معماری کنگو کوما
Kengo Kuma پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه توکیو در سال ۱۹۷۹ در Nihon Sekkei و TODA Corporation کار کرد. کنگو کوما استودیوی طراحی فضایی را در سال ۱۹۸۷ تاسیس کرد.
در سال ۱۹۹۰ ، وی فعالیت خود را به نام Kengo Kuma and Associated تأسیس کرد. او از آن زمان شروع به طراحی برخی از منحصر به فردترین سازه ها در ژاپن و جهان کرده است.
پروژه های اولیه
ساختمان M2 (1989-1991)
ساختمان M2 اولین کمیسیون بزرگ کنگو کوما بود. ساخت و ساز ساختمان M2 که در توکیو ژاپن واقع شده است و در سال ۲۰۰۱ به پایان رسید.
این ساختمان با فولاد تقویت شده ساخته شده است ، اگرچه توهم ساخت سنگ تراشی را ایجاد می کند. طراحی ساختمان M2 نوعی ولخرجی از پست مدرنیسم را به نمایش می گذارد.
موزه کانال کیتاکامی (۱۹۹۴)
موزه کانال کیتاکامی گالری کوچکی است که در تقاطع کانال کیتاکامی که یکی از قدیمی ترین کانال های ژاپن است و رودخانه کیتاکامی واقع شده است.
نمای خارجی سازه به عنوان تعبیه شده تقریباً کاملاً مخفی است. طراحی ساختمان مانند گره ای به نظر می رسد که ناپیوستگی های منظره طبیعی و دست ساز را مرتب می کند.
آب / شیشه ، آتامی ، استان شیزووکا ، ژاپن (۱۹۹۵)
آب / شیشه در آتامی ، استان شیزووکا ، ژاپن واقع شده است و ساخت آن در سال ۱۹۹۵ به پایان رسید.
طراحی آن بسیار تحت تأثیر ویلا “Hyuga” بود که توسط Bruno Taut طراحی شده است. طرح Water / Glass برای اتصال معماری با دریا با استفاده از ایوان آب ، با شفافیت شیشه و آب در نظر گرفته شده است.
موزه سنگ (۲۰۰۰)
موزه سنگ در توچیگی ژاپن واقع شده است. ساخت آن در سال ۲۰۰۲ به پایان رسید. موزه سنگ از ساختمانهای سنگی ۸۰ ساله استفاده می شود که برای ذخیره برنج استفاده می شد. این سازه از ساختمانهای سنگی به عنوان فضای نمایش هنرها و صنایع دستی ساخته شده از سنگ استفاده مجدد می کند. لوورهای سنگی و سنگ تراشی متخلخل جلوه نورپردازی منحصر به فردی را در داخل ایجاد می کنند.
دیوار بزرگ (بامبو) دیوار خانه ، پکن ، چین (۲۰۰۲)
ساخت دیوار بزرگ (بامبو) در سال ۲۰۰۲ به پایان رسید. مفهوم اصلی پروژه اطمینان از سالم ماندن ویژگی های جغرافیایی و استفاده هرچه بیشتر از مواد محلی موجود بود.
بامبو ، که نمادی از میراث طبیعی بین چین و ژاپن است ، ماده اولیه مورد استفاده است.
دفتر مرکزی گروه LVMH ژاپن ، اوزاکا ، ژاپن (۲۰۰۳)
دفتر مرکزی LVMH Group Japan در خیابان Midosuji ، یکی از مهمترین خیابانهای خرید اوزاکا ، در ژاپن واقع شده است. ساخت آن در سال ۲۰۰۳ به پایان رسید.
در ساخت ساختمان ، صفحات PET با اسلبهای عقیق شیشه ای پوشانده شده بودند. این امر اطمینان حاصل می کند که دفاتر از نور مناسب برخوردار می شوند و منظره ای از شهر را در اختیار آنها قرار می دهند.
پروژه های بزرگ
V&A Dundee ، Dundee ، انگلستان (۲۰۱۸)
V&A Dundee در امتداد آب نما در شهر Dundee ، اسکاتلند ، انگلستان واقع شده است. این سازه در محلی مجاور رودخانه Tay ساخته شده است.
طراحی ساختمان که شبیه صخره است ، راهی جدید برای دستیابی به هماهنگی با محیط را پیشنهاد می کند.
موزه شینجین ژی ، شینجین ، چین
موزه شینجین ژی در شینجین چین واقع شده است. این ساختمان از ردیف هایی از کاشی های محلی شناور تشکیل شده است که به صورت محکم در اطراف ساختمان روی سیم های سیم کشیده شده اند.
این سایه را برای فضای بیرونی لعاب خورشید از نور مستقیم خورشید فراهم می کند. این ساختمان در دروازه ورودی به مکان مقدس تائوئیسم واقع شده است.
خانه لوتوس ، ژاپن شرقی ، ژاپن (۲۰۰۵)
ساخت خانه لوتوس در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. این خانه در کنار رودخانه ای آرام در اعماق کوهستان واقع شده است.
مفهوم اصلی این پروژه قرار دادن راههای آبی بین رودخانه و خانه و کاشت آنها با گلهای نیلوفر آبی بود. دیواره های سازه سوراخ های زیادی دارند و دیواری سبک ایجاد می کنند که باد از آن عبور می کند.
موزه ناحیه ناگازاکی ، ناگازاکی ، ژاپن (۲۰۰۵)
ساخت موزه ناحیه ناگازاکی در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. این موزه در ناگازاکی ژاپن واقع شده است. سایت ساخت موزه ناحیه ناگازاکی کاملا غیرمعمول بود زیرا یک کانال از مرکز سایت ساخت و ساز عبور می کرد.
بنابراین طراحی موزه مجبور بود کانال را با موزه هنر ادغام کند.
موزه ناحیه ناگازاکی از دو سازه اصلی در دو طرف کانال ساخته شده است. یک راهرو وجود دارد که با شیشه بر روی کانال محصور شده است که دو ساختار را به هم متصل می کند.
این مکان توسط لوورهای ساخته شده از سنگ که سایه ایجاد می کنند در برابر آفتاب محافظت می شود. این پاسخی به معماری معاصر ژاپن است که آب و هوا را نادیده می گیرد.
مرکز گردشگری Asakusa ، Asakusa ، توکیو ، ژاپن (۲۰۱۲)
مرکز گردشگری Asakusa در یک ساختمان ۳۲۶ متر مربعی در Asakusa ، توکیو ، ژاپن واقع شده است.
این بنا قرار بود چندین برنامه از جمله مرکز اطلاعات گردشگری ، سالن چند منظوره ، اتاق کنفرانس و فضای نمایشگاه را در خود جای دهد. هر یک از این فضاها توسط سقف هایی جدا شده و به صورت عمودی در ۸ شلنگ یک طبقه قرار گرفته اند.
تئاتر Kabuki-za ، توکیو ، ژاپن
تئاتر Kabuki-za در توکیو ژاپن واقع شده است. ساخت آن در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید. این تئاتر اصلی ترین تئاتر در قالب نمایش سنتی کابوکی در توکیو است. پیش از طراحی جدید Kengo Kuma ، تئاتر ۴ بار بازسازی شده بود.
ساختمان جدید نمای تجسم قبلی خود را به سبک ژاپنی حفظ کرده است ، اولین بار در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است.
شغل تدریس
کنگو کوما جدا از معماری ، استاد است و در م institutionsسسات مختلفی نیز تدریس کرده است. وی در دانشگاه کلمبیا ، دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین و در دانشگاه کیو تدریس کرده است.
وی در حال حاضر استاد دانشکده معماری فارغ التحصیل دانشگاه توکیو است.
کنگو کوما خود را محدود به استفاده سطحی از مواد سبک نمی کند. در عوض ، او از پیشرفت های فن آوری برای به چالش کشیدن مواد غیر منتظره مانند سنگ استفاده می کند تا همان لطافت و سبک بودن چوب یا شیشه را فراهم کند.
این یک حس غیرمادی بودن فضایی را به وجود می آورد ، بنابراین رابطه ای بین فضا و طبیعت اطراف آن ایجاد می شود.
۱۰ ساختمان برتر کنگو کوما
-
V&A Dundee
-
موزه هنرهای برتر نگازاکی
-
کابوکی-برای تئاتر
-
موزه هنر Suntory
-
دیوار خانه بزرگ (بامبو)
-
لیوان آب
-
ستاد گروه LVMH ژاپن
-
مرکز گردشگری آساکوسا
-
موزه GC Prostho
-
خانه لوتوس
و آزمایشگاه
کنگو کوما همچنین سرپرست یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقر در گروه معماری ، دانشکده مهندسی پردیس هنگو دانشگاه توکیو ، معروف به آزمایشگاه کوما است.
آزمایشگاه کوما در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و در انجام تحقیقات گسترده در زمینه روش پل زدن طراحی های فیزیکی ، پایدار و اطلاعاتی نقش دارد.
آزمایشگاه کوما دارای بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل است که از نقاط مختلف جهان تأمین می شوند. فلسفه اصلی تمرین برای آزمایشگاه کوما تولید طرح هایی است که مناطق معماری را با چشم انداز و طراحی پایدار ، طراحی فیزیکی و طراحی اطلاعات را متصل می کند.
تأثیرات
روند طراحی Kengo Kuma از نور و طبیعت سایت ساختمان الهام گرفته شده است. تأثیرات وی ناشی از اکتشافات بی نظیر شیشه ، بتن ، سنگ و چوب است. وی همچنین تحت تأثیر محیط طبیعی قرار دارد که تلاش می کند با کار خود با معماری و بدن انسان هماهنگ شود.
جوایز کنگو کوما
-
۱۹۹۷: جایزه موسسه معماری ژاپن برای “Noh Stage in the Forest”
-
۱۹۹۷: جایزه AIA DuPONT Benedictus برای “آب / لیوان” (ایالات متحده آمریکا)
-
۲۰۰۱: جایزه توگو مورانو برای “موزه Nakagawa-machi Bato Hiroshige”
-
۲۰۰۲: جایزه معماری چوب Spirit of Nature (فنلاند)
-
۲۰۰۸: نشان دهنده عملکرد انرژی + جایزه معماری (فرانسه) جایزه بین المللی معماری چوب Bois Magazine (فرانسه)
-
۲۰۰۸: جایزه LEAF (دسته تجاری)
-
۲۰۰۹: افسر دکوراسیون سفارش هنرها و ادبیات (فرانسه)
-
۲۰۱۰: جایزه هنری Mainichi برای “موزه نزو”
-
۲۰۱۱: جایزه تشویق هنری وزیر آموزش ، فرهنگ ، ورزش ، علوم و فناوری برای “موزه پل چوبی یوسوهارا”
-
۲۰۱۲: جوایز طراحی رستوران و بار ، فضای داخلی رستوران (مستقل) برای Sake No Hana (لندن)
به نقل از kengo kuma
-
“معماری پیوند حیاتی بین مردم و محیط اطراف آنها را تشکیل می دهد. این به عنوان یک بافر ملایم بین شکنندگی وجود انسان و جهان وسیع خارج عمل می کند. اینکه افراد مختلف چطور برای ایجاد ارتباط در محیط زندگی خود انتخاب می کنند اساساً این جوامع و روابط آنها با شرایط اطرافشان را مشخص می کند. “
-
“طبیعت مترادف با تغییر و پتانسیل است. هر آنچه که در طول مدت زمان نزدیک بینی انسان ثابت و تغییرناپذیر به نظر برسد ، هنوز هم در آئون های یخبندان در جریان است زیرا ذرات آزاد است. “
-
“اما آیا هرگز می توان در معماری ۱۰۰٪ موفقیت کسب کرد؟ کنگو کوما من فقط به کسانی که در کار خود از آن سطح رضایت برخوردارند بی اعتماد هستم. همه مصالح ساختمانی چه در تولید و چه در حمل و نقل یا مونتاژ به نوعی به محیط زیست آسیب می رسانند. “
-
“شما می توانید بگویید که هدف من” بازیابی مکان “است. مکان نتیجه طبیعت و زمان است؛ این مهمترین جنبه است. من فکر می کنم معماری من نوعی قاب طبیعت است. با استفاده از آن ، می توانیم طبیعت را عمیق تر و از نزدیک تر تجربه کنیم. شفافیت از ویژگی های معماری ژاپن است. من سعی می کنم از مواد سبک و طبیعی استفاده کنم تا نوع جدیدی از شفافیت را بدست آورم. “
-
“اگر سفر مواد اولیه خیلی طولانی باشد ، طعم سوشی به خطر می افتد. این مشکلی است که با فناوری مدرن قابل حل نیست و این برنامه استفاده از مواد محلی در فصل ، راز خوش سلیقگی و راز سبک من است. “
مقالات پیشنهادی برای مطالعه :
آموزش نقاشی ساختمان سقف
ضوابط طراحی باغ ویلا