×
×

از ۰ تا ۱۰۰ نحوه ساخت آبشار را آموزش ببینید.

  • کد نوشته: 22391
  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ نحوه ساخت آبشار را آموزش ببینید. بسته هستند
  • نحوه ساخت آبشار به گزارش بازار کار ساخت ویلا اویم شاهانه:  نحوه ساخت آبشار لحظه ای عالی برای حیاط خلوت در حین ساخت ویلا است. صدای سرسبز و آرامش بخش برخورد آب با سنگها باعث می شود صدای ماشینهای پر سر و صدا خفه شود و شما را به محیطی آرام تر منتقل کند. برای […]

    از ۰ تا ۱۰۰ نحوه ساخت آبشار را آموزش ببینید.

    نحوه ساخت آبشار

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا اویم شاهانه:  نحوه ساخت آبشار لحظه ای عالی برای حیاط خلوت در حین ساخت ویلا است. صدای سرسبز و آرامش بخش برخورد آب با سنگها باعث می شود صدای ماشینهای پر سر و صدا خفه شود و شما را به محیطی آرام تر منتقل کند. برای سازنده جدی یا صاحب خانه کنجکاو ، ساختن آبشار بسیار سرگرم کننده است. کافی است کمی بینش در مورد ایجاد آبشار جاری خود داشته باشید و آماده تهیه آبشار خود خواهید بود.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    مکانی را انتخاب کنید. در طراحی ویلا می توانید یک آبشار را در یک شیب یا تپه طبیعی نصب کنید ، یا می توانید خود شیب را بیرون بیاورید. متناوبا ، اگر خاک یا فونداسیونی که در آن حفاری می کنید دشوار است ، ساختن نهر روی زمین با استفاده از ترکیبی از سنگ ها و شن ها را به عنوان پایه خود در نظر بگیرید.

    • چقدر به شیب نیاز خواهید داشت؟ حداقل شیب مطلق مورد نیاز شما یک قطره ۲ اینچی (۵ سانتی متر) برای هر ۱۰ فوت (۳ متر) جریان است. البته هر چه شیب تندتر باشد ، آب سریعتر می رود و صدای آبشار بلندتر می شود.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    به فکر قرار دادن آبشار خود در نزدیکی منبع الکتریکی باشید. شما می خواهید حوضچه پایینی شما ، که آب را به بالای آبشار ارسال می کند ، در نزدیکی منبع الکتریکی قرار داشته باشد تا مجبور نباشید یک طناب فرعی ناخوشایند را در سراسر باغ بکر خود ببندید.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    اندازه جریان خود را برنامه ریزی کنید. دانستن اینکه چقدر آب از نهر و آبشارهای شما عبور می کند به شما کمک می کند تا بدانید که حوضچه فوقانی و حوضه پایینی شما چقدر باید بزرگ باشد. (وقتی پمپ را خاموش می کنید نمی خواهید باغ شما پر شود.) نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

    • ابتدا مقدار آبی را که از یک خط خطی جریان شما عبور می کند برآورد کنید. اگر جریان شما نسبتاً کوچک است – بگویید عرض آن ۲ تا ۳ فوت (۰.۶ تا ۰.۹ متر) و عمق آن ۲ تا ۳ اینچ است – حدود ۵ گالن (۱۸.۹ لیتر) آب در هر پا خطی تخمین بزنید. بسته به اندازه و عمق جریان پیشنهادی شما ، برآورد را به آن اضافه یا از آن کم کنید.
    • در مرحله بعد ، ظرفیت کل جریان را اندازه گیری کنید. اندازه گیری کنید که کل جریان شما چند فوت خطی را اشغال می کند. اکنون ، فقط اطمینان حاصل کنید که حوضچه فوقانی یا حوضچه پایینی شما بیش از کل ظرفیت جریان را در خود نگه داشته است. بنابراین اگر ظرفیت جریان شما ۱۰۰ گالن (۳۷۸.۵ لیتر) است ، یک حوضه ۵۰ گالنی (۱۸۹.۳ لیتر) و یک استخر ۲۰۰ گالنی (۷۵۷.۱ لیتر) به راحتی جریان را در خود جای می دهد.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    تخته سنگ ها ، سنگ ها و شن های خود را تهیه کنید. به طور کلی ، آبشارها دارای سه اندازه مختلف سنگ هستند: تخته سنگ یا سنگهای بزرگتر ، که آبشار (ها) را قاب می گیرند. سنگها یا سنگهای متوسط ​​که به عنوان سنگهای اتصال دهنده عمل می کنند. و شن ، که در پایین جریان و بین شکافها و شکافها پر می شود.

    • شخصاً از فروشنده “سنگ” ، “معدن” یا “شن و سنگ” دیدن کنید تا احساس کنید آبشار شما از چه نوع سنگ هایی لذت می برد. این یک راه بسیار مطمئن تر برای بدست آوردن دقیق آن چیزی است که شما می خواهید ، در مقابل اینکه فقط یک کیت سفارش دهید و امیدوار باشید که سنگ هایی هستند که در حیاط خلوت شما زیبا به نظر می رسند.
    • در اینجا چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید هنگام خرید سنگ برای آبشار خود سفارش دهید:
      • ۱.۵ – ۲ تن تخته سنگ بزرگ (۱۲ تا ۲۴ اینچ) برای حوضچه فوقانی و حوضچه تحتانی ، به علاوه ۲ – ۶ تن اضافی برای قسمتهای ۱۰ فوت (۳.۰ متر) از نهر که در بالای زمین قرار دارد.
      • ۰.۷۵ تن سنگ متوسط ​​(۶ تا ۲۴ اینچ) در هر ۱۰ فوت (۳.۰ متر) جریان
      • .۵ تن شن کوچک (.۵ – ۲ اینچ) در هر ۱۰ فوت (۳.۰ متر) جریان ، به اضافه ۱ – ۲ تن برای استخر فوقانی و حوضچه تحتانی هر کدام
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    برای هرگونه حفاری که ممکن است لازم باشد انجام دهید با ترسیم محل آبشار با رنگ اسپری و تماس با سازمان آب و برق مربوطه آماده شوید. رنگ آمیزی با اسپری طرح کلی جریان آب-و هر گونه آبشار-به موقع حفاری زمان زیادی کمک می کند. تماس با ۸۱۱ و اطمینان از اینکه حفاری شما به هیچ منبع آب یا گاز آسیب نمی رساند ضروری است.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    در صورت لزوم شروع به حفاری فونداسیون کنید. 

    هر قسمتی از جریان خود را که در زیر زمین قرار دارد بیرون بیاورید. در مرحله بعد ، یک منطقه به اندازه کافی بزرگ برای حوضچه زیرین خود بیرون بیاورید ، و مطمئن شوید که فضایی برای شن و سنگ اطراف خود بگذارید. در نهایت ، سنگهای متوسط ​​و تخته سنگهای بزرگتر را در اطراف محیط نهر قرار دهید تا شروع به فرورفتن در جریان کنند.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    لایه زیرین و لاستیک را اندازه بگیرید و برش دهید. 

    از لایه زیرین شروع کرده و سپس با آستر به پایان برسانید ، آنها را در تمام فاصله آبشار ، در حوضه پایینی و حوضچه (در صورت وجود) کشش دهید. برخی از سنگها را روی پلاستیک غشایی قرار دهید تا در جای خود ثابت بماند ، یا از صفحات پلی سنگ در ورقها برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید.

    • هنگام قرار دادن زیرانداز و آستر ، مطمئن شوید که در قسمت پایین هر آبشار شل می ماند. قرار دادن سنگ و تخته سنگ بر روی این مناطق می تواند خطوط را کشیده و در صورت عدم شل شدن کافی باعث ایجاد پارگی و سوراخ شدن شود.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    حوضچه پایینی خود را تنظیم کنید. 

    در صورتی که حوضچه خود را از قبل با خود همراه نکرده اید ، سوراخ کنید. (برای دستورالعمل های بیشتر به پایین مراجعه کنید.) حوضچه خود را داخل سوراخ حفر شده در پایین آبشار ، بالای لایه زیرین و آستر قرار دهید. پمپ را داخل حوضچه قرار دهید ، خط لوله آب را وصل کنید و مطمئن شوید که شلنگ تا حوضچه بالایی امتداد دارد. هنگامی که حوضچه برپا شد ، با افزودن لایه هایی از سنگهای کوچک و متوسط ​​(نه شن) در اطراف حوضچه ، در محل خود محکم شوید. درب حوضچه مخزن را وصل کنید.

    • برخی از حوضچه های آبگیر در حال حاضر سوراخ شده اند ، اما بسیاری دیگر چنین نخواهند کرد. حوضچه ها نیاز به سوراخ هایی برای ورود آب دارند. اگر خودتان نیاز به سوراخ کردن حوضه دارید ، کار دشواری نیست. با شروع از پایین ، با استفاده از یک بیت ۲ اینچی یک سوراخ را در کنار حوضچه ایجاد کنید. با حرکت به طرف دیگر ، هر ۴ اینچ یک سوراخ ایجاد کنید. بعد از اینکه یکبار حفاری کردید ، یک یا دو اینچ به سمت بالا حرکت کنید و حفاری را به دور دیگری ادامه دهید.
    • هنگامی که یک سوم پایینی حوضچه سوراخ می شود ، برای قسمت سوم وسط یک بیت ۱ اینچ و در نهایت یک سوم ۳/۸ اینچ برای یک سوم بالا تکمیل کنید.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    از پایین به بالا شروع کنید ، ابتدا تخته سنگهای بزرگتر را قرار دهید. 

    همیشه از ارتفاع پایین شروع کنید و هنگام قرار دادن اولین صخره ها به ارتفاع بالاتر بروید. یک شرط خوب این است که شروع به کار با بزرگترین تخته سنگ های خود کنید تا زمینه و کنتراست ایجاد کنند. در صورت نیاز هر خاکی را در زیر تخته سنگهای بزرگ پر کنید و توجه ویژه ای به تخته سنگهایی که در ارتفاع قرار دارند ، داشته باشید.

    • قرار دادن تخته سنگی بزرگتر در پشت سرآغاز واقعی آبشار ، راهی عالی برای ایجاد ابعاد در آبشار شماست. تخته سنگ های شخصیتی در کنار آبشار نیز عالی عمل می کنند.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    ساده ترین روش ساخت آبشار

    در صورت امکان از سنگهای بزرگتر در نزدیک هر آبشار استفاده کنید. 

    در نهرهای طبیعت ، به ویژه در نزدیکی آبشارها ، سنگها و سنگریزه های کوچکتر تمایل دارند از جریان خارج شوند. به همین دلیل است که سنگهای بزرگتر در نزدیکی آبشارها طبیعی تر به نظر می رسند. اگر احساس می کنید آبشار شما مصنوعی به نظر می رسد ، از ترکیب خوبی از سنگ های متوسط ​​و بزرگتر استفاده کنید.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    به صورت دوره ای از آبشار خود عقب نشینی کنید و از زاویه ای دیگر به قطعه نگاه کنید. 

    در حال حاضر ، قرار دادن سنگ ها به شما این ایده را می دهد که چگونه همه چیز از نزدیک به نظر می رسد. آنچه انجام نمی دهد این است که به شما چشم اندازی از نحوه نگاه همه چیز از دور ارائه دهد. به صورت دوره ای از قرار دادن سنگ ها قدمی بردارید و تصمیم بگیرید که آیا آرایش سنگ ها در جایی که هستند را دوست دارید یا خیر. شما می توانید یک سنگ یا تخته سنگ را چهار یا پنج بار قبل از اینکه از محل قرارگیری آن راضی باشید قرار دهید.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    سنگ های سرریز را با دقت قرار دهید. 

    تخته سنگ یک سنگ نشت عالی ایجاد می کند. از ایجاد سنگ های کوچکتر یا حتی سنگریزه های کوچک برای ایجاد پایه سرریز خود نترسید. در اینجا نکات دیگری که هنگام ساخت سرریزها باید در نظر داشته باشید آورده شده است:

    • اگر در نگه داشتن سنگ سرریز خود با مشکل روبرو هستید ، گاهی اوقات سنگ بزرگتر در بالای آن در حالی که پایه آن را می سازید ، آن را محکم می کند.
    • همیشه شیب سرریز خود را با سطح اندازه بگیرید. این امر به دو دلیل مهم است. ابتدا ، از جلو به عقب ، می خواهید سنگ سرریز شما هم سطح باشد یا کمی به سمت پایین شیب داشته باشد. اگر شیب آن به سمت بالا باشد ، آب به خوبی از آن پایین نمی رود. دوم ، کنار هم بروید ، مطمئن شوید که سنگ سرریز شما یکنواخت است. این امر باعث می شود که آب به طور یکنواخت روی تمام سطح حرکت کند و در یک طرف جمع نشود.
    • سنگ فرش های کوچک یا سنگ هایی که از زیر سرریزها بیرون می زنند می توانند به آبشار یکنواخت جلوه دهند.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    برای تثبیت سنگهای بزرگتر از ملات استفاده کنید . 

    اگر با گروه بزرگی از سنگها روی آبشار بزرگتری سر و کار دارید ، نترسید آنها را با هم در محل خود ملات بگیرید. ملات زدن سنگهای بزرگتر به تثبیت آنها کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در صورت کمی تغییر چشم انداز هیچ یک از آنها واژگون نمی شود

     آموزش ساخت آبشار

    آموزش ساخت آبشار

    سنگهای کوچکتر و شن را در زیر هر طرف و سرریزها وادار کنید تا آب از آن نفوذ نکند. 

    این همچنین جلوه طبیعی تری به آبشار می بخشد و چشم ها را از مواد آرایشی ناخوشایند محافظت می کند.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    با استفاده از سیلانت فوم تیره مخصوص ساخته شده ، بین هر شکاف و شکاف کوچک فوم ایجاد کنید. 

    درزگیر فوم روی سطوح سنگی خنک و مرطوب بهتر عمل می کند ، بنابراین در صورت لزوم جریان و آبشار خود را از قبل مه آلود کنید. در شروع کار فقط کمی سمپاشی را شروع کنید. ممکن است فوم بیش از آنچه پیش بینی می کنید منبسط شود ، و هنگامی که روی آن قرار گرفتید ، برداشتن دسته جمعی سخت تر می شود.

    • اگرچه می توان از سیلانت های فومی دیگر به جای آب بندهای مخصوص آبشار استفاده کرد ، اما حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که برای ماهی ها مضر است. بنابراین اگر قصد دارید ماهی را به استخر خود معرفی کنید ، حتماً از ماهی مخصوصی استفاده کنید که در کنار ماهی طراحی شده است.
    • فوم را حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر تا یک ساعت زمان دهید تا کاملاً خشک شود. اگر آماده هستید ، می توانید کف زدن را تمام کرده و آبشار خود را به راحتی در همان روز شروع کنید.
    • در نظر بگیرید که ماسه یا رسوب رنگ خنثی را روی کف خشک کننده بپاشید. این کار کف سیاه را مخفی کرده و باعث می شود بیشتر با محیط اطراف ترکیب شود.
    • هنگام کف کردن ، دستکش بپوشید و حتماً چیزی بپوشید که دور انداختن آن برای شما مهم نیست. اگر به طور تصادفی روی یک تخته سنگ فوم ایجاد کردید ، می توانید به راحتی منتظر بمانید تا خشک شود و سپس آن را خراش دهید.
    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    مخزن باکتری را برای هر ماهی که می خواهید در حوضچه خود نگه دارید نصب کنید (اختیاری). 

    اگر تصمیم دارید کوی را در حوضچه خود داشته باشید ، هزینه ویلا در تالش این زمان خوبی برای نصب مخزن باکتری است تا به زنده ماندن کوی کمک کند.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    لایه سنگریزه را با دقت در انتهای سطوح نمایان شده آستر بچسبانید.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    شیلنگ باغ را روشن کنید و کل ناحیه نهر خود را با آب پاشید تا سطح آب حوضه پایینی پر شود.

     آموزش ساخت آبشار

    آموزش ساخت آبشار

    آموزش ساخت آبشار

    پمپ را روشن کرده و بررسی کنید که آب به درستی جریان دارد. 

    هنگامی که آب شروع به تمیز شدن می کند ، پمپ را به ابتدای آبشار منتقل کرده و آب را از شیلنگ باغ خاموش کنید. با پوشاندن ماسه یا دفن آن در شاخ و برگ ، پمپ را کمتر برجسته کنید.

    نحوه ساخت آبشار

    نحوه ساخت آبشار

    جریان نادرست آب را بررسی کنید. 

    آبشار شما باید بدون کمک شلنگ باغ شروع به جریان کند. بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطوح آستر همه درست هستند و آیا هر گونه پاشش توسط سنگها مهار شده است.

     آموزش ساخت آبشار

    آموزش ساخت آبشار

    کار خود را با کوتاه کردن خطوط اضافی به پایان برسانید. 

    گیاهان آبزی یا نیمه آبزی را به هر گونه باتلاقی در جریان خود اضافه کنید و در نظر بگیرید که برکه خود را با ماهی ذخیره کنید. در صورت تمایل ، درام را با نور غوطه ور یا روشنایی فضای بیرونی اضافه کنید.

    منبع : https://www.wikihow.com/Build-a-Waterfall

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.