×

طراحی سالن کنفرانس 

  • کد نوشته: 58288
  • ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
  • ۰
  • به گزارش گروه معماری: طراحی سالن کنفرانس باید مطابق استانداردهای خاصی باشد تا کارایی سالن ارتقا پیدا کند و حاضرین در سالن احساس رضایت کنند. استفاده از مبلمان مناسب، تجهیزات آکوستیک، نورپردازی، مبلمان و سیستم صوتی و تصویری مطلوب از مهم‌ترین مولفه‌ها برای اجرای سالن همایش است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی […]

    طراحی سالن کنفرانس 

    به گزارش گروه معماری: طراحی سالن کنفرانس باید مطابق استانداردهای خاصی باشد تا کارایی سالن ارتقا پیدا کند و حاضرین در سالن احساس رضایت کنند. استفاده از مبلمان مناسب، تجهیزات آکوستیک، نورپردازی، مبلمان و سیستم صوتی و تصویری مطلوب از مهم‌ترین مولفه‌ها برای اجرای سالن همایش است. در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره اصول طراحی سالن کنفرانس در اختیار شما قرار دهیم.
    شرکت هرم با بهره‌گیری از دانش و تخصص مهندسان ماهر و باسابقه اقدامات طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سالن همایش، آمفی‌تئاتر، سالن کنفرانس و… را با استفاده از تجهیزات آکوستیک انجام می‌دهد.

    تجهیزات آکوستیک - تصویر 1

    تجهیزات آکوستیک – تصویر ۱

    برای طراحی سالن کنفرانس به چه مواردی دقت کنیم؟

    کسانی که در سالن همایش حضور پیدا می‌کنند باید در محیطی آرام باشند و هیچ عاملی حواس آن‌ها را پرت نکند. به همین دلیل لازم است در طراحی و اجرای سالن همایش به موارد زیر توجه کنیم.
    •    جلوه ظاهری و زیبایی سالن
    برای طراحی سالن همایش لازم است به مسئله زیبایی شناسی توجه شود. زیرا زیبایی محیط باعث می‌شود حاضرین احساس کنند وجود آن‌ها ارزشمند است. همچنین نحوه طراحی سالن بر کیفیت جلسات تاثیر می‌گذارد.
    •    نورپردازی در سالن همایش 
    نورپردازی سالن همایش باید به نحوی انجام شود که حاضرین در سالن تمرکز داشته باشند. در اجرای سالن همایش لازم است از ترکیب نور طبیعی و نور مصنوعی استفاده شود. شما می‌توانید برای اجرای سالن همایش از هالوژن، چراغ سقفی یا پروژکتور استفاده کنید. حتی بهتر است از سیستم کنترل روشنایی هم در طراحی سالن کنفرانس و همایش استفاده کنید تا بتوانید میزان روشنایی قسمت‌های مختلف سالن را تنظیم کنید.
    •    انتخاب رنگ در اجرای سالن همایش
    در طراحی سالن همایش لازم است به انتخاب رنگ هم توجه کنید. همخوانی رنگ‌های به کار رفته در سالن همایش باعث می‌شود حاضرین در سالن تمرکز داشته باشند و فضا زیباتر باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی سالن کنفرانس یا سالن همایش از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا محیط بزرگ‌تر به نظر بیاید.
    •    استفاده از مبلمان مناسب برای طراحی سالن کنفرانس
    یکی از ضروری‌ترین اقدامات برای اجرای سالن کنفرانس انتخاب مبلمان مناسب است. شما برای انتخاب صندلی باید به ارگونومیک بودن صندلی‌ها و استانداردهای طراحی سالن توجه کنید. همچنین لازم است به چیدمان صندلی‌ها هم دقت کنید و آن‌ها را U شکل، ردیفی یا به صورت گرد بچینید.
    •    استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری
    برای طراحی سالن کنفرانس باید از تجهیزات صوتی و تصویری مناسب استفاده کنید تا کیفیت و بازدهی جلسات ارتقا پیدا کند. لازم است برای اجرای سالن کنفرانس از میکروفن، بلندگو، میکسر و تقویت کننده صوتی، صوت تحت شبکه و… استفاده کنید.
    ضرورت استفاده از تجهیزات آکوستیک در اجرای سالن همایش
    در محیط‌هایی مانند سالن همایش که کیفیت صدا اهمیت زیادی دارد، باید از تجهیزات آکوستیک استفاده کنیم. زیرا کیفیت صدا در اجرای سالن همایش بر رضایت حاضرین تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود صدا با وضوح و بدون نویز در تمام قسمت‌های سالن پخش شود.
    برای کنترل صداهای مزاحم در اجرای سالن همایش لازم است از تجهیزات آکوستیک زیر استفاده کنید:
    •    دیفیوزر
    •    درب آکوستیک
    •    پرده در سالن همایش
    •    تجهیزات صوتی مناسب
    •    سقف آکوستیک

    هزینه استفاده از تجهیزات آکوستیک در طراحی سالن کنفرانس چقدر است؟

    یکی از دغدغه‌های متداول کسانی که قصد طراحی سالن کنفرانس دارند این است که هزینه نصب و اجرای تجهیزات آکوستیک چقدر است و چه میزان بودجه‌ای را باید به اجرای سالن همایش اختصاص دهند. واقعیت این است که هزینه استفاده از تجهیزات آکوستیک در اجرای سالن کنفرانس ثابت نیست. زیرا عوامل متعددی بر هزینه آکوستیک کردن تاثیر می‌گذارند.
    به طور مثال نوع مصالح و تجهیزاتی که برای آکوستیک کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور مثال متراژ سالن همایش، کیفیت دیوارپوش، کفپوش، پرده و… از فاکتورهای مهمی هستند که بر هزینه طراحی و اجرای سالن همایش تاثیر می‌گذارند.
    اگر می‌خواهید برآورد نسبتا دقیقی از هزینه اجرای تجهیزات آکوستیک داشته باشید می‌توانید قبل از شروع کار از طراح دکوراسیون بخواهید موارد لازم را بررسی کند و هزینه تقریبی را به شما اعلام کند.

    اجرای سالن همایش

    جمع بندی
    یکی از نکات مهمی که در اجرای سالن همایش باید مورد توجه قرار دهید، استفاده از تجهیزات آکوستیک برای بالابردن کیفیت صدا است. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره اصول طراحی سالن کنفرانس و ضرورت استفاده از تجهیزات آکوستیک در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به بهترین شکل سالن همایش را تجهیز کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *